Saturday, August 9, 2008

Zasto odgoj vodje?

Esselamu alejkum.

Evo sada nakon mnogo godina shvatila sam da se vodja ne može odgojiti. To se rodi i 'odgoji' samo sebe. Svako od nas može oblikovati samo SEBE, ali ne i druge. Svako je individua i poseban, i roditelj ne može oblikovati djecu po svojoj želji, nego pomoći im da pronađu SEBE. Svačiji se DNK različito poslozi pa te spone utiču na izbore i karakter, preferencije i izbore u životu. U svakom slučaju lijepo je željeti oblikovati narastaje zarad dobrobiti zajednice, ali moramo shvatiti da nismo samo mi ti koji oblikuju našu djecu. Tu je i škola, društvo, Internet... Ja sam na pola puta. Sporije ide nego sam zamislila jer sam po prirodi tolerantna osoba. A jesam li odgojila vodje? Ma kakvi, ni blizu. Jesam li odgojila hafize? Namjerno nisam. Čuvala im dušu. Daju djeci pare nakon svakog proucenog dzuza. Ja nisam željela da moja djeca uče Kur'an radi para. Naučili su sami 6 dzuzeva, bez da im je iko plaćao, pa ni ja. Njihova dobra volja. I dalje nek nastave sami po svojoj želji i iskrenom nijjetu abd. Jesam li odgojila Alime? Bježala od toga. Zar da se djeca hrane od zekata, vitara I članarina. Dala ih da uče "zanat" i da se izdržavaju radom svojih inzinjerskih ruku. Elhamdulillah. Ja koja sam sebi mladoj zacrtala da ću odgojiti te I takve veličine, nekad sam u putu skontala da to i nisu veličine i da je veličanstveni je sačuvati svoju dušu nego li steći zvanja. A vodje? Jesam li odustala od pokušaja stvaranja vodja? Nisam. Odgajam sebe da budem u svemu vodja/lider i autoritet djeci. Sve ličnim primjerom. Pa lahko se onda njima odlučiti u životu da i to postanu. Imaju uzor.

No comments: