Sunday, August 10, 2008

savjeti za odgoj

- O svome odgoju Vjerovjesnik kaže: "Odgajao me je moj Stvoritelj i on me je najljepše odgojio". Muhammed a.s. u jednom hadisu izvještava kako je odgajan Sulejman a.s. od svoje majke: «Majka Sulejmana, sina Davudova, rekla je Sulejmanu:»Sinčiću moj! Noću mnogo ne spavaj, jer pretjerano spavanje čini čovjeka siromašnim na Sudnjem danu»

- Poslanik savjetuje muslimane u kom će pravcu odgajati svoju djecu:"Odgajajte svoju djecu, u znaku ova tri svojstva: da vole poslanika, da vole njegovu porodicu i da uče Kur'an. Odista, oni koji znaju Kur'an napamet i vladaju se po njemu, biće pod Allahovom zaštitom - sa Njegovim poslanicima i odabranim robovima - onoga dana, kada osim Njegove, neće biti druge zaštite."

- Jedna od stvari u odgoju djece kojoj se trebaju naučiti od najra nije mladosti, čim saznaju za sebe, jeste islamski pozdrav:"Sine moj" - rekao je Vjerovjesnik Enesu r.a. - "Kada udeš u svoju kuću, porodici nazovi selam, jer će taj selam biti blagoslov tebi i tvojoj porodici"

- Evo kako e Vjerovjesnik savjetovao sina h. Omera, Abdullaha:"Sinko moj! Živi na ovom svijetu kao da si stranac ili putnik". A sam Ibn Omer savjetujući druge, imao je običaj reći: "Kada omrkneš nemoj očekivati jutro, a kada osvaneš nemoj očekivati večer. Dok si zdrav, pripremaj se za bolest, a u toku života pripremaj se za smrt".

- Mudri Lukman je rekao svome sinu:"O sinko moj, sjedi sa ljudima koji spominju i velicaju Allaha s.w.t jer ako si ucen i oni ce se okoristiti tvojim znanjem, ako si neznalica, oni ce te poduciti, a ako se na njih spusti Allahova milost ili im Allah da iz svoga obilja i ti ces imati svoj udio. A nemoj sjedati sa onima koji Allaha ne velicaju, jer ako si neznalica, oni ce ti poveceati znanje, a ako si ucen nista im nece koristiti tvoje znanje, a ako se na njih spusti prokletstvo ili kazna ni tebe nece zaobici. O sinko moj, zaista je dunjaluk duboko more u kojem su se mnogi utopili, zato neka tvoja ladja bude bogobojaznost, njne daske cvrst iman, a njena jedra pouzdanje u Allaha. Ako tako postupis mozda ces se spasiti, u suprotnom spasa ti nema."

No comments: