Sunday, September 21, 2008

Ucenje kroz igru

Različite igre štite djetetov emocionalni razvoj, a nedostatak slobodnog vremena i užurban način života izvor je stresa, tjeskobe, a kod mnoge djece može dovesti i do depresije.Kroz igru djeca otkrivaju svoje mogućnosti, razvijaju sposobnosti i vještine, stječu iskustva, uče i stvaraju. Igra potiče maštu i kreativnost. Djeca uživaju u igri, što ih motivira za sudjelovanje, a pozitivno raspoloženje tako se prenosi i na učenje. Igra je učenicima najzabavniji oblik učenja. Znanje stečeno kroz igru je trajnije od znanja stečenog na neki drugi način.

Pedagozi su uočili moguće prednosti igre kao oblika učenja:
  • vrlo je lako postići najveću moguću koncentraciju pažnje;
  • emocionalni stav djece prema igri je pozitivniji nego prema "ozbiljnom" učenju;
  • aktivnost djece u igri veća je nego u drugom obliku učenja;
  • u igri se djeca manje umaraju nego pri ozbiljnom radu;
  • igra povećava motivaciju, interes, izaziva veću pažnju, te učenje čini zanimljivijim nego drugi način rada;
  • učenje i pamćenje činjenica podjednako je u igri kao i pri korištenju teksta ili izlaganja, ali je pojedinim ispitivanjima ustanovljeno da je igra ipak djelotvornija;
  • naučene sadržaje djeca duže pamte i lakše primjenjuju ono što nauče u igri;
  • igre simulacije pozitivno utiču na osjećaj kontrole okoline i vlastite sudbine, jer učenik tako može steći dragocjeno iskustvo, što na drugi način nije moguće;
  • igre se mogu primijeniti s učenicima različitih uzrasta i različitih sposobnosti, ali se pokazalo da su posebno korisne za djecu koja se ne mogu iskazivati, djecu iz deprimiranih socijalnih sredina ili onu koja imaju neke druge poteškoće.

No comments: