Friday, February 13, 2009

domorodacki i savremeni odgoj djece

Domoroci:

Mi djecu učimo samo suzdržanosti i strpljenju , odgovornost i poštenje vide od nas ,a kada dijete radi nešto pogrešno ,cijelo pleme zašuti i dijete osjeti nelagodu sablasne tišine ,tako zna, da radi nešto krivo.

komentari savremenog odgajatelja:

....kad bi mi pokušali svojim primjerom pokazati koliko smo strpljivi i suzdržani , kod djece bi izazvalo suprotan efekt , naime kad bi shvatili da smo mi jako suzdržani i strpljivi ... oni bi mogli radit što im padne na pamet.

Što je ovdje jasno kao najbitnija stvar ? Pa to da cijelo pleme ima isti kriterij i postupak djelovanja u slučaju nedoličnog djetetovog ponašanja i dosljedni su tome svi kao jedan!

Problem je kad se na djecu primjenjuje dva različita kriterija, kao što se događa u našoj naprednoj civilizaciji gdje ,ne pleme od 20 ljudi, nego dvije osobe: mama i tata ,ne mogu dogovoriti jedan kriterij reakcije u određenoj situaciji, pa djeca ostanu prvo zbunjena ,a kasnije nauče surfat različitim kriterijima.

Primjera radi nedao bog da samo mama ima kriterij kad je odmorna i razlikuje se od kriterija kad je umorna ,pa tata isto ,tada dijete može lijepo surfat po 4 kriterija ,a samo su dva roditelja u kući ... situacije bi mogle bit i kompleksnije ,ali ovo je dovoljno za komparirat te neuke domoroce koji se znaju dogovorit (ma koliko ih puno bilo) za jedan kriterij i nas napredne ,koji se uglavnom ništa ne dogovaramo ili imamo svako svoje kriterije. S obzirom da sam samohran i nemam problema s dogovorom kriterija s partnerom (kojeg nema) ,a ni sa samim sobom .... Pokušat ću simulirat u kući sablasnu tišinu (kad klinci naprave neko sranje) ,kao domoroci, tako da cijelo pleme u mojoj kući utihne. Pitate se koje moje pleme ,... pa ono elektronsko .... ugasit ću sve televizore , kompjuter ,playstation , muziku ,pa čak i moj mali kuhinjski televizor.

No comments: