Friday, November 21, 2008

Karakteristike Montessori obrazovanja


  • Osećaj zajedništva gradi samopouzdanje.
  • Samo-ispravljajući materijali u okviru pozitivnog okruženja. Deca uče na sopstvenim greškama sve do pronalaska ispravnog rešenja.
  • Individualno učenje zauzima posebno mesto unutar okruženja. Montessori prepoznaje da svako dete uči drugačijim tempom i to poštuje.
  • Deca su mirna po sopstvenom izboru i poštuju druge unutar okruženja. Montessori metod dopušta deci da povrate svoj “unutrašnji tempo” koji je prirodni deo njihovog identiteta.
  • Postoji naglasak na konkretnom učenju, pre nego na apstraktnom. Deci je potrebno da okuse stvari sopstvenim rukama.
  • Svi materijali su lako dostupni deci, postavljeni na policama u njihovoj visini. Stolovi i stolice su dovoljno mali za decu i ona u njima sede udobno, a slike i razne dekoracije su postavljene u visini ociju.
  • Deca rade s radošću i s osecajem otkrivanja. Deca uče “upijajući kao spužve” i uvek su oduševljena u učenju novih zadataka. Njihov interest leži u njihovom sopstvenom radu, pre nego u krajnjem produktu.
  • Okruženje obezbedjuje prirodni osećaj za disciplinu. Pravila ili očekivanja su jasno definisana i ne nametnuta od strane deteta ili roditelja / učitelja.
  • Okruženje je “pripremljeno” za decu. Sve u sobi ima specifično mesto na polici. Deca su po prirodi uredna, a ovako nameštena soba im omogućava da rastu na pozitivan način.
  • Roditelj / ucitelj ima ne nametljivu ulogu u sobi / učionici. Deca nisu motivisana samim roditeljem / učiteljem, već potrebom za samo-razvojem.

No comments: