Thursday, November 13, 2008

Islamska pedagogija

Piše: Nezir Halilović

Ciljevi i osobenosti islamske pedagogije

Možda je najznačajnija savremena tema u okviru islama kao globalne misli upravo govor o ciljevima. Zašto? Zato što kada pitate bilo koje dijete koliko ima dnevnih namaza uglavnom će vam tačno odgovoriti. Međutim, nipošto nemojte pitati to dijete: Šta je cilj obavljanja tih dnevnih namaza?, jer bi se sigurno zbunilo i počelo nagađati. Navedeno se, na žalost ne odnosi samo na djecu jer, čisto eksperimenta radi, postavite svojim prijateljima, porodici, ili rođacima najjednostavnije (ali i najvažnije) pitanje: Šta je cilj islama?, i vidjet ćete sve šarenilo odgovora. Na žalost, evidentno je da se u našim porodicama, mektebima, časovima vjeronauke, itd. još uvijek više pažnje posvećuje pitanjima tipa: Koliko ima dnevnih namaza? Kako glasi sura En-Nas?, itd., nego pitanjima: A zašto treba klanjati?, Kakva su poruke i upute sadržane u suri En-Nas?. Odnosno, još uvijek se više pažnje posvećuje formi nego suštini.
Zato se ne čudite što na sve strane slušamo o formalnim muslimanima, o formalnom klanjanju namaza, formalnom obavljanju hadža, itd. Sve to ima svoje duboke korijene od postavljenih ciljeva s kojim smo upoznati sa islamskim sadržajima. Islamska pedagogija naravno da ima svoje ciljeve koji su postavljeni još od prvih ajeta objave, a to što ih mi ne poznajemo je samo naša krivica i nehatluk.

No comments: